Всем привет! Очень рад выходу альфы этого рендера! С удовольствием потестировал. Вот на что обратил внимание:
1. После изменения разрешения в вкладке COMMON и открытия CL Frame Bufer - разрешение в CL Frame Bufer остается прежнее. Лечится нажатием RENDER и после этого CL Frame Bufer уже рендерит интерактив в новом разрешении.
2. В новых вирей и корона встроили некий деноизер. Думаю в CentiLeo он будет тоже к месту. Принцип такой же как и у этих ребят:
На сколько я понял он работает так. Берется пасс с пообъектным раскрашиванием типа как в вирее Object ID и использую нормал карту — делают сглаживание на подобии того что в фотошопе называется SmartBlur.
3. Было бы удобно добавить в карту текстуры кнопочку, которая бы открывала превью этой текстуры.
4. После конвертации сцены из другого рендера в CL, что то не так с путями. Причем текстуры не лежат в тех местах где указано, но при открытии сцены — макс не говорит что текстуры потеряны. Конвертером пока пользоваться не очень удобно. В ручную материалы скорее всего перебить пока что быстрее.
5. Вот потерянный файл:
Если нажать на […] то было бы удобнее если в поле ИМЯ ФАЙЛА он бы ввел имя этого файла и мне бы пришлось просто указать папку.
6. Кнопка отображения текстуры во вьюпорте не активна. Соответственно текстуру не видно во вьюпорте и нет возможности сделать маппинг привычным UVW Map.
7. Что вот это такое:
8. Текстура отобразилась на сфере в редакторе материалов только после того как пощелкал tex_type и uvset
9. Видеокарта не постоянно задействованна на 100%. В среднем от 60 до 85%. Редко просидает до 11-20%. Это так и должно быть в интерактивном режиме?
10. Если включить фильтр выделения ГЕОМЕТРИЯ, свет все равно выделяется. Не должен выделяться.
11. Непонятный баг с рендером на большой сцене, какие то большие пиксели, и не квадратные а прямоугольные - вертикальные. На этой сцене видеопамятб была заполнена почти полностью.
12. На рендере интерьера сначала показалось что шум начал уходить, потом начали показываться некие пятна
Pages:
1
Первые тесты (ed: First tests)
CentiLeo for 3ds Max v0.40 alpha
|
User Posts:
Jul 29, 2016 05:54
Могу отметить несколько вещей, которые очень понравились:
1. Сцена готовиться к рендеру ОЧЕНЬ быстро, по сравнению с другими GPU рендерами. 2. Интерактивный режим - также очень быстрый! 3. Отлично работат гамма коррекция, экспозиция, баланс белого и тд. 4. Скорость на открытых пространствах отличная! 5. Во время рендера интерфейс ОС практически не лагает, можно параллельно работать.
Edited:
- Jul 29, 2016 05:59
|
|
Administrator Posts:
Jul 29, 2016 09:46
Hello Evgeny,
Thanks for your response! And congrats with the first ever reply! Call your friend here! Come on I will reply in English so that other people world-wide may read what is happening here. So, briefly Evgeny says the following:
However, we want to implement such a feature internally (i.e. avoiding the communication with 3rd party solution which is not very convenient). Before that we will attempt to improve the current light transport solver, there are several good experiments that need optimization and integration.
We use the standard Max asset tracker mechanism for resolving texture paths. It usually searches them in scene project root folder or in root/Textures and in some folders which can be specified somewhere in Max settings. Need to figure out this.
Btw, because of that multi-threading things (which make interactivity possible) the production render mode (when you push Render button) is slightly faster to render because it works in the same thread as Max main thread.
We will need to increase precision in some place of code.
Reply: I know about this problem. In our previous tests it was 100 times smaller visible and we haven’t solved thinking it is not important. Thanks for showing that it must be improved. Will work on that more. Please, can you send us this interior scene for tests? E.g. you can save it on dropbox and send a link to . If you need an NDA (non-disclosure agreement) for this scene then we can sign. Thanks, Kirgman
CentiLeo Chat:
|
|
Administrator Posts:
Jul 29, 2016 10:01
Here Evgeny tells about positive impressions like faster than others scene loader, fast interactive rendering, basic working post production, fast exteriors, no lags in OS while rendering. Thanks, but it wasn't very hard. We know that others load scenes very long and are surprised about that. Btw, as scientists we are still unhappy about our render speed, we believe it can be much better and it will be. Btw. are our post production features working correctly?
CentiLeo Chat:
|
|
User Posts:
Jul 29, 2016 16:38
First of all I would like to say thank you for your hard work, and wish to see the growth of your Render Engine.
Please find my thought only as suggestions:
This is just short list after 20-30min of using. I will continue play around with this and will try to give you more my thoughts. And again thank you for giving this pretty cool engine to the public, I think it has very huge potential. Best, Eduard |
|
Sami Timkala
Guest Posts:
Jul 30, 2016 05:07
Hi Eduard,
Thanks a lot for your wishes. We understand the importance of a good converter (especially from Vray) IPR GUI improvements. We already see from some other packages how useful it can be. So, we will push our efforts in this direction. First, for Vray. Sami |
||||
|
|
||||
Pages:
1
Users browsing this topic